lauantai 6. huhtikuuta 2013

Australia vol 2.

Tässä on aikaa vierähtänyt, mutta sain nyt vihdoin valmiiksi toisen osan Australian matkastani :)

Maanantaina, erittäin lyhyiden yöunien jälkeen, matkasin aamukuuden junalla päiväksi Sydneyhin.
Central Stationille saavuttuani treffasin host veljeni Justinin kanssa aamukahvien merkeissä. Siinä hetken kuulumisia vaihdettuamme seuraamme saapui Lotta, työkaverini tyttö, joka on ollut marraskuusta asti Sydneyssä au pairina. Vietimmekin kolmestaan todella mukavana aamupäivän kauppoja kierrellessä ja kuulumisia vaihtaessa.

Pakollisia poseerauksia med Lotta :)

Iltapäivällä suuntaisin sitten hakemaan viisumiani ja kaikkien yllätykseksi (lähinnä Steve oli epäillyt kykyjäni) löysinkin paikan todella helposti. Konsulaatissa törmäsin pariskuntaan, jonka olin tavannut jo viikkoa aikaisemmin konsulaatissa. He olivat niin super mukavia, että tarjosivat minulle kyydin takaisin keskustastaan. Välillä sitä tapaa vaan niin ihania uusia ihmisiä.

Matkasin iltapäivällä takaisin Newcastleen ja  kävimme syömässä Quinnien koko perheen voimin 2 for 1 chicken snitzelit lähipubissa. Life is good ;)

Laura <3
Tiistaina oli vuorossa ruokien sulattelua, sillä Anne tuli aamulla hakemaan minut hot joogaan ja hiki virtasi! Se oli mahtavaa !! Olen kokeillut joogaa muutaman kerran Suomessa, mutta se on ollut jotenkin tylsää.  Hot joogassa oli vaan sitä jotain ja aion varmasti ottaa Suomessakin muutamia tunteja. Joogailun jälkeen oli vuorossa lounas läheisellä beachilla.

Nobby's beach

Newastle beach

Iltapäivän ohjelmassa oli sitten ruokaostokset iltaa varten. Olin nimittäin luvannut tehdä illallista. Olin jo saanut kerättyä hieman paineta, koska Sue oli kutsunut illallisvieraita. Illan menu koostui tomaatti bruschetoista, kurpitsalasagnesta ja mangomoussesta. Olin kyllä aikas ylpeä itsestäni, sillä olin ennen tehnyt ainoastaan bruschettoja. Jälkiruokaan sain reseptin Claudialta ja I nailed it !

Kurpitsalasagne-annokseni :D

Mangomousseni. Namn!

Torstaina matkasin vuorostani Maitlandiin ensimmäisen isäntäperheeni, Farreleiden, luokse. Perhe oli muuttanut vasta muutama kuukausi sitten uuteen taloon ja ei heidänkaan maisemissa ollut valittamista. Illan kohokohta oli pikku Ashtonin, host siskoni Sarahin 2-vuotiaan pojan, kanssa leikkiminen. Pikku Ashton vei täysin sydämeni. Sori vaan Aleksi! ;)

Näkymiä Farreleiden takapihalta.

Asthon, 2v, oli todella näppärä Ipadin kanssa.

Asthon ja Putah

Perjantaina suunnitelmissa oli vihdoinkin surffipäivä Jenin siskon Lauran kanssa Porth Stephenissä. Mutta jälleen kerran luonnonvoimat olivat meitä vastaan. Jo muutaman päivän ajan säätiedotus oli uumoillut myrskyisää säätä ja perjantaina se siten vihdoin iski. Matkasimme kuitenkin Porth Stepheniin asti toteamaan, että kaikki surffaukseen soveltuvat rannat olivat suljettuja. No roadtrip oli kuitenkin itsessään hauska ja pääsin maistamaan ensimmäistä kertaa tuoreita viikunoita, namn!

Myrskyisää merenkäyntiä..

Koska rantapäivän sai unohtaa niin suuntasimme Lauran kanssa läheiseen ostoskeskukseen jälleen kerran shoppailemaan :D Illalla host veljeni Jake nappasi minut ja host siskoni Caseyn, joka oli matkannut Sydneystä asti minua tapaamaan, kyytiin ja matkasimme takaisin Maitlandiin. Uusi poikaystäväni Ashton oli päivän aikana unohtanut miten nimeni lausutaan ja eilen niin hyvin lausutusta Jutasta tuli sitten Putah :D.

Kääpiö-Jutta ja jättiläinen-Jake

Lauantaina oli vuorossa aamupalatreffit Amandan kanssa. Suunnitteilla oli hieno aamupala jossain viinitililla, mutta  päädyimme jälleen kerran Mcdonaldsin pannukakkuihin :D Ollessani vaihto-oppilaani Amandalla ja minulla oli tapana hyppytunneilla ajaa läheiseen Mcdonaldsiin kahville tai pienelle purtavalle. Jatkoimme siis jälleen tutulla kaavalla. Iltapäivä sujui mukavasti sisällä pelaillen, sillä ulkona riehui kunnon myrsky. Seurasimme aina silloin tällöin läheisin joen tulvatilastoja, sillä alue oli saanut jo parisen viikkoa sitten kunnon sateita.

Illlalla oli vihdoin vuorossa tyttöjenilta Newcastlessa. Illan kokoonpano oli minä, Amanda ja Laura. Laura oli taikonut meille ihana illallisen. Ulkona riehui edelleenkin kunnon myrsky ja meitä nauratti että mitäs me oikein olemme tekemässä :D Ilta oli kuitenkin todella hauska ja kyllä se sää siitä sitten onneksi paranikin.

Girls night out <3

Sunnuntaina oli sitten kotimatkan aika. Rosie, host äitini, oli lauantaisen myrskyn takia lupautunut viemään minut ja Caseyn Sydneyhin asti. Jälleen kerran en voinut olla kuin todella kiitollinen, että tunnen niin ihania ihmisiä. Nimittäin 4 tunnin junassa istumisen sijaan, päivästä tuli todella ihana! Ajoimme ensin Caseyn kotiin. Jätimme Caseyn haastattelemaan uusia kämppäkaverikokelaita ja lähdimme host äitini Rosien kanssa kävellylle lähialueelle. Päädyimme sunnuntaimarketille, eli läheisen koulun pihalla pidettävälle kirpputorille. Jos rinkkani ei olisi ollut typaten täynnä niin olisin varmaan tuhlannut marketilla omaisuuden. Onnistuin kuitenkin välttämään vararikon ja tyydyin vain ihailemaan kaikkia vintage vaatteita. Päivä oli mitä ihanin! Aurinko paistoi jälleen ja meille oli niin mukavaa !

Kun Casey oli saanut haastateltua potentiaaliset kämppikset suuntasimme lähipubiin lounaalle. Ja hei meillä oli harbour bridge näköala! Lounaan jälkeen olikin jo aika lähteä kohti lentokenttää. Rosie ja Casey kovasti pahoittelivat, että eivät ehtineet tulla oikein sisälle asti minua saattamaan. Luulen, että Rosie oli saanut traumat viime kerrasta, jolloin hän vei minut lentokentälle. Nimittäin, kun lähdin ensimmäistä kertaa Australiasta astuin koneeseen parit housut ja villapaidat päällä, koska laukuissani oli niin paljon ylipainoa. :D Tällä kertaa kaikki meni nappiin ja pian olinkin jo matkalla kohti Balia.

Rosie ja Casey <3

Jälleen täytyy todeta, että olen todella onnekas tyttö, kun minulla on niin ihania ystäviä ja toinen perhe Australiassa! <3