torstai 11. huhtikuuta 2013

Malesia -loma täynnä yllätyksiä

Palasimme pari viikkoa takaperin Jutan kanssa Malaysiasta. Oli niin ihanaa palata pitkästä aikaa Balille, että reissun päivityskin hieman jäi. Tässä nyt kuitenkin reissun kohokohtia. :)

Manasimme Jutan kanssa ennen matkaa Kuala Lumpurin lentojemme hintavuutta. Asiaan tuli kuitenkin selvyys heti KL:ään laskuduttuamme. "Oletteko tulleet Formuloita katsomaan?", kysyi taksikuskimme matkalla lentokentältä hostellille. Siinäpä tytöillä loksahti leuat auki. Mikä sattuma! Kamat hostellille vaan ja kohti formularataa. Onneksemme saapumispäivänämme perjantaina oli harjoitukset, joihin oli ilmainen sisäänpääsy. Tämä sopi vallan mainiosti budjettimatkaamme. Olimme innoista soikeina, kun pääsimme perille formularadalle, vaikka emme kumpikaan oikein perusta formuloista. Porukkaa oli paikan päällä jonkin verran ja lisää lappasi koko ajan. Meteli radalla oli tärykalvoja värisyttävä eikä ilman korvatulppia olisi ajoja voinut seurata. Ihmetykseksemme lampsimme vain paikan päälle ilman sen kummosempia turvatarkastuksia.

Fiilistelyä formuloista. :D

Lauantaina vuorossa oli lempipuuhaani, shoppailua. :) Meillä oli vain yksi päivä aikaa shoppailla, joten se piti käyttää tehokkaasti. Kuala Lumpurin shoppailumahdollisuudet tietäen oli olemassa todella suuri riski, että shoppailut lähtevät aivan lapasesta. Kummastuksekseni näin ei kuitenkaan käynyt. Suurimmaksi osaksi saan kyllä kiittää vatsakramppeja, jotka vaivasivat minua koko lauantaipäivän. Krapit olivat todella tuskaisia, minkä vuoksi istuin välillä Jutan sovituskopin ulkopuolella lattialla ja toimin hänen makutuomarinaan. Tämä ei ole todellakaan minulle tyypillistä shoppailua. Säästyipä rahaa, joka muutenkin on jo huvennut huolestuttavaa tahtia. :D Illalla kävimme vielä Chinatownin nightmarketilla, jossa riitti vilinää ja vilskettä. Löytyipä sieltäkin vähän molemmille jotain sekä tulaisiakin. ;)

Sunnuntaina oli vuorossa lento Langkawille, yhdelle Malesian pienistä saarista. Ehdimme kuitenkin ennen lentoa vielä hieman kierrellä Kuala Lumpurin turistinähtävyyksiäkin. Langawilla lentomme oli vasta iltamyöhään ja hieman jännitti saapua Zacry's guesthouselle, jonka olimme jo etukäteen varanneet netin kautta. Paikka osoittautui kuitenkin erittäin viihtyistäksi ja ludevapaaksi. :D

Vietimme Langkawilla yhteensä viisi päivää. Suurimmaksi osaksi aika kului rannalla maaten ja elämästä nauttien, koska saarella oli niin kuuma ettemme yksinkertaisesti pystyneet tehdä muuta. Mahtui sekaan kuitenkin myös hieman actioniä.

Illallistunnelmia. :)

Auringonlaskua katsomassa guesthousen lähirannalla.

Alkuviikosta pääsimme nauttimaan paikallisen bändin lurituksia, kun se saapui guesthousellemme esiintymään. Joskus ulkomuoto saattaa pettää. Näin kävi myös tämän bändin suhteen. Odotuksemme bändin nähtyämme eivät olleet kovin korkealla, mutta koimme positiivisen yllätyksen. Laulaja oli todella hyvä, vaikkakin loppuiltaa kohden jo hieman tuiskeessa. :D Tutustuimme samaisena iltana myös kahteen hieman meitä nuorempaan norjalaiseen tyttöön, joiden kanssa innostuimme pelaamaan korttia useamman tunnin. Tunnelma muuttui loppua kohden jo jokseenkin kilpailuhenkiseksi, mutta mitäään riitoja emme saaneet kuitenkaan aikaseksi. Kortinpeluu oli todella kivaa! Kortinpeluusta innostuneena toimme jopa omalle villallemmekin mukanamme pelikortit, jotka ovat jo olleen kovassa käytössä.

Paikallisbändi vauhdissa.

Korttihait :D

Guesthousen suloinen koiran pentu.

Olen reissun alkuviikoista saakka halunnut kokeilla paraseilingiä. Jotenkaan mahdollisuutta siihen ei ole vielä ilmaantunut. Tähän tuli kuitekin muutos Langkawilla. Yhtenä päivänä päätimme mennä samaisten norjalaisten tyttöjen kanssa kokeilemaan sitä. Jutta ei aluksi halunnut kokeilla sitä, mutta innostuipa hänkin sitten lopulta. Paraseiling osoittautui kuitenkin pienoiseksi pettymykseksi. sillä se ei ollut niin päätä huimaavaa kuin olin kuvitellut. Hauskaa se toki oli. Kokeilimme heti perään myös bananaboatis, joka puolestaan oli vauhdikas. Välillä silmät täyttyivät merivedestä ja eteenpäin oli vaikeaa nähdä. Some day I have to try it again! :)

Bananaboatin pyörteisiin lähdössä, kääks! :D

Paraseilingiä. Yläkuvissa minä ja alakuvissa Jutta.

Kävimme vielä viimeisenä kokonaisena päivänämme torstaina katsomassa armeijalaivoja Lima 2013 -tapahtumassa. Kyseessä oli jokinlainen kansainvälinen tapahtuma, jonne kerääntyy sotalaivoja ja hävittäjiä ym. eri puolilta maailmaa. Pääsimme tutustumaan Bangladeshin sotalaivaan hyvinkin läheltä ja kuvien ottaminenkin oli yllättäen sallittua. Lisäksi näimme helikoptereita sekä hävittäjiä lentämässä erilaisissa kuvioissa taivaalla. Formuloiden tavoin tämäkin tapahtuma oli aika epätyypillinen kahdelle blondille tytölle, mutta sitäki mielenkiintoisempi. Jostain syystä minulla on aina ollut jokin juttu aseita kohtaan; ne jollakin tavalla kiehtovat minua, samoin armeija. Kaikki minut tuntevat kuitenkin tietävät sen, että armeija ei sitten kuitenkaan ole välttämättä minun paikkani. :D

Malesian reissu oli minulle ja Jutalle sarjassaan viimeinen ennen paluuta Suomeen. Toki kierrämme vielä Balia skoottereilla, mutta seuraava lento on toukokuun puolessa välissä kohti Suomea. Odotan tätä jo innolla, mutta toisaalta paljon on vielä tehtävää ja koettavaa ennen kotiin paluuta. Lauantaina suuntaamme koskenlaskun pyörteisiin. :D