lauantai 12. tammikuuta 2013

Surffausta ja Icebreaking partyt!

Tätä on odotettu... Villalla heräiltiin perjantaina jo ennen kellonsoittoa mahanpohjassa tuntuvaan kutkutukseen. Tänään päästäisiin surffaamaan, jaiks. Päivä alkoi hikisissä tunnelmissa, aamupalapöydässä istuttiin bikinit päällä ja tuskailtiin sadekauden kuumuutta. Mitäs sitten kun se on ohi, syödään aamupala uima-altaassa?!

Lähdimme ajelemaan skoduilla ensimmäistä kertaa itseksemme Kutalle. Perille päästiin ilman mutkia, hyvä me. Kun pääsimme rantaan, poliisi ohjasi meidät sivummalle ja viittoi meidät telttaan. Kaikki parkkeerasivat paniikissa ja piilottelivat kukkaroaan kassin pohjalle. Luettelimme kaikki osaamamme Indonesian kielen sanat ja hymyilimme. Poliisi pyysi Moonalta ajokorttia ja kyseli mitä teemme Balilla. Onneksi tämä riitti tällä kertaa ja pääsimme teltasta rahojemme kanssa.

Suuntasimme Pro Surfin beach loungeen ja siitä rannalle pelailemaan muiden vaihtareiden kanssa. Oli arvausleikkejä, aarteenetsintää ja pomppimista kookos haarovälissä. Yhteisleikkien jälkeen alkoi ensimmäinen surffituntimme. Saimme siistit paidat ja shortsit sekä surffikoulu sponssasi 60 suojakertoimen aurinkorasvat, joiden kanssa läträttiin useasti ennen kuin lähdettiin rannalle. Teoriatunti pidettiin puun varjossa surffilaudan muotoisten alustojen päällä istuen. Meidät jaettiin pienempiin ryhmiin, saimme jokainen sopivan laudan ja lähdimme tarpomaan aaltoja vasten. Jutan ja Jaanan ryhmä sai vielä kuivaharjoitusta maalla ennen kuin heidät uskallettiin päästää veteen ;)

Surffaus on äärimmäisen rankkaa! Ei riitä että lainehdit rantaan laudan päällä, vaan ensin täytyy päästä syvemmälle lähtöpisteeseen. Aallot olivat 3-4 jalkaa korkeat ja huuhtoivat pään yli. Yhtä aikaa pusket lautaa eteenpäin, hierot suolavettä silmistä ja yrität nähdä mitä ympärillä tapahtuu. Huh! Mutta ai että, kun lähdet eteenpäin, kauhot vettä vauhdin saamiseksi ja vielä pääset seisomaan laudan päälle.. Hieno fiilis! Ensi viikolla uudestaan :D

Kaikki olivat aivan loppu surffauksen jälkeen. Päätimme jäädä heti syömään loungeen, vatsat kaikuivat tyhjyyttään rankan treenin jälkeen. Meillä oli jo hieman kiire illan partyihin, mutta emme päässeetkään heti lähtemään skoduilla kotio. Parkkimies huomautti, että Moonan skodulla ei ajettaisi metriäkään, sillä etupyörä oli täysin tyhjennyt päivän aikana. Auttavainen parkkimies soitti korjaajalle, joka ehti paikalle 10 minuutissa. Tästä odotusajasta otettiin kaikki irti; Jaana ja Riikka lähtivät ostamaan Havainas-flipfloppeja ja muut ottivat pedikyyrit rannalla :D Doctor All (korjaaja) fiksasi ja vaihtoi etukumin kolmessa minuutissa. Hintaa tuli 60 000 rupiaa, tietysti tingattiin.

Nopean laittautumisen jälkeen suuntasimme taksilla takaisin beach loungeen illan Icebreaking partyihin.  Ilta alkoi ruoalla, Bintangilla ja letkeällä jutustelulla. Jaana joi kokonaisen oluen! Ja tästä on todistusaineistoa :) Lounge on paikkana tosi jees, istumapaikkoja löytyi ulkoa terassilta sekä myös sisätiloista, tietysti tanssilattia täyttyi illan aikana ja uima-allas myös. Musiikki painottui vuosituhannen vaihteen hitteihin, eli voipi olla että olemme totaalisen out musiikin suhteen täältä palatessamme :D
Sama meno jatkui taksissa kotimatkalla, popitettiin nostalgisia balladeja. Taksikuski näytti peukkua takapenkillä laulavilla seireeneille ;) Päivä oli huippu ja vei mehut tyttötriosta, sänkyyn kaaduttiin raajat puutuneina.

Lauantaiaamuna hiki virtasi edelleen, joten päätimme lähteä skoduilla rannalle. Matka rannalle osoittautui yllättävän haasteelliseksi. Ajettiin muutaman kerran ympyrää ja päädyttiin väärälle rannalle :D Onneksi lounasaikaan tiellemme osui tuttu ravintola! Ranta löytyi lopulta ja pääsimme ensimmäsitä kertaa kunnolla kylpemään auringossa.

Terv. Moona

ps. Jutan evil plan tuntuu toimivan...