tiistai 19. helmikuuta 2013

Surffausta, snorklausta ja aurinkoa!

Jotkut ovat saattaneet huomata, että yksi tyttötrion jäsenistä ei ole ollut mukana tyttöjen seikkailuissa vähään aikaan. Nimittäin kun Moona, Jaana ja Riikka suunnistivat edellisenä viikonloppuna kohti länttä niin minä ja Alma jäimme vielä yhdeksi yöksi villalle ja aikaisin perjantaiaamuna päristelimme Sanurin rantaan, josta seilasimme Nusa Lembonganin saarelle.

Nusa Lembongan on pieni saari lähellä Balia, joten matka sinne kesti paikallisella slow boatilla noin 1,5 h. Reissussa meitä oli minun ja Alman lisäksi Anna, Tiina, Karoliina, Heini ja Jussi. Heini oli jo sopinut jäävänsä saarelle yöksi, sillä hänen kaverinsa oli saapunut aikaisemmin saarelle sukeltelemaan. Siispä saavuttuamme saarelle suuntasimme Garden View bungaloweille tiedustelemaan, olisiko heillä vapaita huoneita, sillä myös minä, Alma ja Tiina päätimme jäädä saarelle yöksi.

Onneksi yksi bungalow oli vielä vapaana. Tapasimme majapaikassamme brittilaisen Markin, joka oli töissä hotellilla. Täytyy tähän väliin sanoa, että ei tuntunut hänellä olevan hirveän raskas työ :D Hän neuvoi meidät todella kivaan ravintolaan päivän toiselle aamupalalle ja samaisessa ravintolassa saimme sovittua meille snorklausreissun seuraavaksi aamuksi.

Lembonganin vedet ovat otollisia sukellukseen ja snorklaukseen. Ensimmäisenä päivän ohjelmassamme oli rentoa hengailua beachilla. Olimme erittäin ahkeria, silla päätimme skoottereiden vuokrauksen sijasta kävellä Markin suosittelemalle Dreambeachille. Täytyy myöntään, etta takaisin bungaloweille käveleminen ei enää houkutellut, mutta koska paikalliset yrittävät riistää meitä liian korkeilla transport hinnoilla, kävelimme urheasti rannalta kotiin.

Lembongan on todella kaunis saari ja mikä parasta tunnelma saarella Tiinaa lainaten oli todella "melow". Illalla nautimme illallista hiljaisuudessa. Oli jotenkin todella epätodellinen olo, kun sitä on jo ehtinyt tottumaan liikenteen jatkuviin ääniin Balilla. Mark oli kutsunut meidät saaren ainoisiin bileisiin. Olimme kuitenkin heränneet aamulla aikaisin (yöllä, jos minulta kysytään) ja seuraavanakin aamuna meitä odotti aikainen herätys.  Päädyimme siis vain nauttimaan yhdet bintagit altaan reunalla ja menimme hyvissä ajoin nukkumaan.

Seuraava aamu oli todella kaunis ja taas saimme olla tyytyväisiä Balin "sadekauteen". Aamu valkeni siis aurinkoisena. Suuntasimme aamupalan jälkeen snorklaamaan. Ensimmäinen pysähdyksemme oli Manta ray point. Ja kyllä! Näimme rauskuja! Heini näki ensimmäisen jo heti veteen hypätessaan. Me muut jouduimme odottelemaan hetken ja minun ensimmäinen kohtaamiseni rauskun kanssa ei mennyt ihan putkeen. Nimittäin olimme saaneet ohjeet, että kun näette rauskun, älkää panikoiko vaan antakaa sen mennä vaan teidän ohi tai ali. No minäpä sitten kelluin tyytyväisena vedessä ja vilkaisin olkani oli ja KÄÄK! Selkäni takana ammotti avonainen rauskun suu, joten räpiköin karkuun. Ei näin! No mutta onneksi sitten sain kerättyä itseni ja katselin niitä rauskuja hieman etäämmältä.

Seuraavaksi suuntasimme snorklaamaan Crystal Bayhin, jossa näimme jälleen toinen toistaan värikkäämpiä kaloja ja koralleja. Tämän pysähdyksen jälkeen suuntasimme takaisin Lemboganille.

Koska Lemboganilta lähtee veneitä vain muutaman kerran päivässä, niin "jouduimme" viettämään iltapäivän hotellimme uima-altaalla rentoutuen. Kotimatka takaisin Sanuriin taittui menomatkaa huomattavasti nopeammin pikaveneellä (noin 30 min) ja sitten pienten vastoinkäymisten jälkeen pääsimme huristelemaan skoottereilla takaisin kotia kohti.

Kotiin päästyäni huomasinkin, etta muut tytöt olivat jo palanneet pidemmalta reissultaan. He olivatkin sen näköisiä, etta aurinkoa oli saatu myös Balin länsirannikolla!

Sunnuntai kruunasi vielä mahtavan viikonlopun, sillä olimme Annan kanssa varanneet aamuksi surffitunnin. Tunti oli minulle jo kolmas. Tällä kertaa opimme lisää aalloista ja siitä millaiset olosuhteet ovat otollisia surffaukseen. Lisäksi vedessä harjoittelimme jo kääntymistä. Oli niin mahtavaa, että en malta odottaa, että pääsen uudestaan aaltoihin!

Sunnuntai-iltana matkasinkin jo lentokentälle ja olenkin parhaillaan Australiassa.  Saattekin myohemmin kuulla lisää Australian seikkailuistani. Täytyy sanoa, että olen hieman kateellinen tyttöjen ystävänpäivän donitsipartyista ;)