keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

The fine city -Singapore

Viime viikko kului poikaystäväni veljen vaimon Sannan seurasta nauttien aluksi Balilla ja sen jälkeen hyvin länsimaalaisessa Aasialaisessa kaupungissa, Singaporessa.

Olen viettänyt Balilla jo yli kaksi kuukautta ja sadekausi alkaa vasta nyt kääntyä kuivaan kauteen. Silti ei voi sanoa, ettäkö Balilla olisi satanut juuri lainkaan. Trooppinen rankka, mutta nopea sadekuuro yllättää aina silloin tällöin, mutta harvoin on päiviä, jolloin sataisi koko päivän. Näin kuitenkin kävi, kun Sanna saapui Balille. Ensimmäiset päivät satoi ja oli todella synkkää. Ei todellakaan Balille tyypillinen sää. Onneksi keksimme muuta puuhaa kuin rannalla makaamisen. Päivät kuluivatkin shoppaillessa Seminyakissa ja Kutalla. Perjantaina ennen iltalentoa Singaporeen pääsimme kuitenkin nauttimaan myös auringosta 66 beachillä. Montaa tuntia ei siellä voinut päivää paistatella, sillä päivä oli todella kuuma. Sannakin pääsi kuitenkin kokemaan Balin välillä jopa tuskaisen kuuman auringon. :)

Iltalento Singaporeen alkoi parhaalla mahdollisella yllätyksellä, ilmaisella ruualla ja juomilla. (Jutta olisi myös ollut tästä innoissaan ;)) Harmi, että söimme juuri ennen lentoa nopean illallisen lentokentällä. Onnekseni omaan pohjattoman vatsan, joten upposi se päivän kolmaskin lämmin ruoka ongelmitta. :D  Saimme tarjoilun lisäksi nauttia myös viihdekeskuksesta 2,5 tunnin lennolla. Hyvin harvinaista! Perillä Singaporessa olimme vasta puolilta öin ja painuimme suorinta teitä 4 tähden hotellillemme kauneusunille, zzz.

Singaporen reissun mission oli hyvin yksinkertainen, shoppailu. Mission suorittaminen alkoi menestyksellisesti heti lauantaina. Lähdimme hotelliltamme etsimään aamupalapaikkaa ja löysimme Raffles Mall -kauppakeskuksen. Aamupalan tarjoilu oli valitettavasti jo meidän myöhäsen heräämisemme takia päättynyt kaikissa kahviloissa, mutta emme nälkäsiksi kuitenkaan jääneet. Shoppailun makuun pääsimme myös heti aamupalan jälkeen. Jo ensimmäisestä kahdesta vaatekaupasta jäi käteen vaikka mitä. Konkurssin ainekset olivat kasassa ja shoppailupäivä olikin menestys! :D Illan vietimme hotellihuoneessa punkkua siemaillen ja maailman kuulussa yökerhossa, Zoukissa vieraillen.

Sunnuntaina suuntasimme jälleen kaupoille, suprising. Täydellisen kauppakeskuksen löytäminen osoittautui kuitenkin haasteelliseksi. Kadun varrella komeilivat vain Gucci, Versace ja muut ökykaupat. Emme viitsineet edes käväistä niissä ettemme vain hukkaisi aikaa :D Käveltyä tuli paljon, mutta shoppailusaldo jäi kovin heikoksi. Ehkä parempi näin! :D Viimeisen Singaporeillan kunniaksi menimme illalliselle jokirantaan.

Hotellimme ylimmässä 22. kerroksessa sijaitsi Sky Lounge, johon vihdoin pääsimme vierailemaan maanantaina aamupäivästä. Meidän olisi tullut pukeutua sinne hieman hienommin, mutta ajankohdan vuoksi pääsimme sisään myös sortseissa ja topissa :D Näkymät olivat upeat ja pitihän sitä viimeistä päivää/aamua Singaporessa juhlistaa skumppalasillisilla. Hyvin niitä syitä kilistelemiseen vaan aina keksii :D

Ulostsekkauksen jälkeen suuntasimme number one turistinähtävyyteen, Sky Parkiin. Sisäänpääsymaksu  oli suolainen 20$ per nenä. Ylös oli kuitenkin päästävä. Sky park on 58. kerroksessa sijaitseva terassi, josta avautuu näkymä koko Singaporen yli. Sannaa oli mietityttänyt koko Singaporereissun ajan, missä Singaporen Formula 1 rata sijaitsee ja vastaus saatiin kätevästä myös kyseiseltä terassilta. :D

Singaporereissu oli onnistunut! Yllätävän paljon jäi vielä näkemättä, sillä suurin osa ajasta kului kauppakeskuksissa, mutta jääpähän jotain seuraavaankin kertaan. Uusi reissu Singaporeen on jo suunnitteilla, vaikkakin ei ihan heti. Vasta kun olen menestynyt syyttäjä ;) Sanna jatkoi Singaporesta takaisin Suomeen, mutta oma tie vei vielä takaisin Balin lämpöön. Huomenna matka jatkuu jälleen ja tällä kertaa suuntana on Lombok ja Gili saaret!  To the next time... ;)